Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Garibname

Tout ce qui passe dans mon cœur et qui me touche peut être l'objet de mes articles... Gonlumden geçip hissettigim hersey bu yazilarin konusu olabilir..

FRANSA’DAKİ BÖLGE SEÇİMLERİ Mİ ?

Fransa’da hepinizin malumu olduğu üzere -yada kimsenin malumu olmadığı üzere desem daha doğru olabilir- geçtiğimiz iki hafta sonu iki turlu bölge seçimleri yapıldı. Beni daha çok sonuçtan ziyade nedenler ilgilendiriyordu Türkler nezdinde. Fransa genelinde bile katılımın ancak yüzde 52 öldüğü böylesi bir seçimde Türkiye kökenlilerin gidip oy kullanmalarını beklemek tabii ki abesle iştigal olurdu o da olmazsa ahir zaman alemeti olurdu.

Fransa’da ki bütün Türkiye göçmenleri, suan haziran ayında yapılacak Yeni Yepyeni Gıpgiçir ! Türkiye’de ki seçimlere odaklanmış durumda. Anketler filan yapılıyor. İşte bende Fransa’daki seçimlerle alakalı Türkler arasında bir anket yaptım. Telefonumda kayıtlı 53 kişi ile yaptığım ankette hiç de ilginç olmayan tam da beklediğim sonuçlar çıktı. Bu 53 kişi hiç bir şekilde homojen olmadıkları için anketin çok başarılı olduğunu düşünüyorum. Zira içinde işçisi, patronu, öğrencisi vb. statüde olanlar var. Bu anket oy kullandıklarını öğrenmekten ziyade farkındalıklarını ölçmek için yapıldı diyebilirim. Gelelim anket sonuçlarına ;

53 kişinin 31 kişisi vatandaş değil. Zaten bu bodoslama skorla yazıyı sonlandırmam gerekiyordu. Devam edeyim. Bu vatandaş olmayan 31 kişinin 18’i vatandaşlık başvuru hakkı olmasına rağmen hiç başvurmamış. 31 kişiden 14’u Fransa’da seçim olduğundan haberi yok. Bu farkındalık! oranı vatandaşlık hakkı eline geçmiş 18 kişi içinde 9 kişi. Son olarak vatandaş olmayan bu 31 kişi içinde ki eğitim düzeyi ortalaması Lise 1. Sadece bir kişi yüksek okul mezunu. En şaşırtıcı sonuç ise, 31 kişiye sorduğum « eğer vatandaş olsaydınız oy kullanır mıydınız ? » sorusuna 10 kişinin « ne vatandaşı olucam ben Türk vatandaşıyım » cevabı oldu.

Geriye kalan 22 Türkiye asıllı Fransız vatandaşı eş,dost,tanıdık ve arkadaşa gelirsek. Bu 22 kişiden oy kullanan sadece 9 kişi. Ve bu 22 kişiden 4 kişinin seçim olduğundan haberi yok. Eğitim düzeyleri ortalaması ise bu grupta Bac seviyesinde. Grupta en yüksek seviye BAC+5 ve 3 kişi. En düşük ise ortaokul 3ème.

Netice : Eğitim seviyesi arttıkça bilinç nisbi olarak artıyor. Vatandaşı olanlar yine nisbi olarak ülke konularına daha hakimler.

Belki oy kullanmaya başlarsak ve bu oran artarsa mahalli ve idari yöneticiler bizi daha çok tanır. Belki daha çok kültürel mirasımız ve yegane kurumlarımız olan kermes ve camilerimize daha sık gelirler. Güzel olmaz mı ? Vatandaş olmaktan korkmayalım. Ben aldım sadece faydasını gördüm. Size de tavsiye ederim.Alınca şampanya kadehleri de tokuşturmaya başlamıyor insan. Gavurlaştırma gibi bir yan etkisi yokmuş…

Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article